Menyire hatékony eszköz a gravitációs csizma hasizmaink edzésére?

 

Mivel már olvasod a cikket, egészen biztosan hallottál erről a fitnesz eszközről. Ha még nem próbáltad, biztos lehetsz benne hogy az egyik leghatékonyabb gyakorlatot hagyod ki amit hasizmaid fejlődéséért végezetnél. A gravitációs csizmák innovatív hasi edzést kínálnak, amelyet nehezen lehet megismételni máshol, és kiváló hatékonyságot biztosítanak más hasizom gyakorlatokhoz képest.

Mi a gravitációs csizma?

A gravitációs csizma egy olyan eszköz melynek segítségével fejjel lefelé lógást tudsz megvalósítani egy bordásfalon, vagy egy erre megfelelő konzolon. Ezért nevezik gyakran inverziós csizmának is, mivel teljesen felfordított helyzetbe kerülsz használata közben. Amint a csatolt linken megtekinthető gravitációs csizma szemlélteti is, úgy néz ki mint egy párnázott bilincs melyet a vádlink köré csatolunk.

 

Miért nem látunk több gravitációs csizmát? A gravitációs csizma nem egy új találmány.

Valójában először az 1970-es évek végén vált ismertté, ezt követően a Rocky filmekben láthattuk, akkor fedezték fel sokan maguknak. De mint oly sok fitnesz termék esetében, ez az eszköz is kiment a divatból idővel. Ez  a termék nem a tv-kben reklámozott csodaszerek mintájára kialakított újabb eszköz, épp ellenkezőleg ez az eszköz az izmokat dolgoztatja, annyival leszünk fittebbek amennyire kitartóan edzünk. Mindezek mellett van még egy nyomós oka hogy nem gyakran látjuk a gravitációs csizmát az edzőteremekben. A magyarázat egyszerű: Nagyon bonyolultnak és félelmetesnek tűnik az eszköz, ha korábban még nem használtuk.Használata közben a karokat is segítségül hívhatjuk hogy a gyakorlatot könnyebben tudjuk végezni, felemelkedés közben lendítsünk  a karunkkal, ezzel könnyítve a gyakorlatot. Edzés végeztével pedig karjainkkal segítsük fel magunkat a combjainkat megfogva. Más hasizomgyakorlatokhoz képest sokkal tágabb mozgástartományban tudunk edzeni. Ezenkívül ez  a gyakorlat könnyen nehezíthető, hiszen egy kézisúlyzóval  a kezünkben vagy egy csuklósúlyt felcsatolva nehezebbé tehetjük az edzést. Továbbá a gravitációs csizma nyújtásnak is kiváló. Ülőmunkát végzőknek, számítógép előtt sokat ülőknek egy hasizom edzést követően kiváló nyújtógyakorlat lehet. Ezt a fajta nyújtást inverz terápiának is nevezik, többségében a gerincbántalmakkal küzdőknek ajánlják bizonyos esetekben fizioterapeuták. A gerinc tehermentesítése segíthet a gerincfájdalmak enyhítésében.

Figyelem: Erős gerincbántalmaktól szenvedőknek mindenképpen orvosi konzultáció ajánlott az eszközzel való edzés elkezdése előtt.