Sportszer Hírek

10 eszköz, ami nem hiányozhat az otthoni edzésekből!

2020.09.29 11:30

Ha van elég helyed, akkor egy otthoni edzőterem kialakítása rendkívül hasznos hosszútávú befektetésnek bizonyulhat. Az életünk egyre zsúfoltabb, és egyre nehezebb időt (vagy hajlandóságot) találni arra, hogy egy hosszú nap után még az edzőterembe is elmenjünk mozogni egy kicsit. Ha azonban ki sem kell lépni ezért a házból (ami egy vészesebb vihar, forróság vagy téli fagy idején nem túl kellemes élmény), akkor mindjárt másképpen viszonyulunk hozzá. Persze elég csak a jelenlegi vírushelyzetre gondolni, és máris egyre jobban hangzik az ötlet, nem igaz?

Ha tehát úgy döntöttél, hogy kialakítod saját, otthoni edzőtermedet, akkor… mit is jelent ez pontosan? Mikre lesz szükséged hozzá?

 

Habár a válasz természetesen attól függ, hogy milyen jellegű edzéseket szeretnél végezni saját termedben, vannak bizonyos kellékek és sportszerek, amelyek egyetlen edzőteremből sem hiányozhatnak. Ha szeretnél erősíteni izmaidon, miközben rugalmasabbá és stabilabbá is kívánod edzeni testedet, akkor a következőkre lesz szükséged:

 

1. Kézi súlyzók

Szinte lehetetlen felsorolni, hogy hányféle gyakorlatot is végezhet az ember néhány pár kézi súlyzóval, ráadásul alig foglalnak helyet. Szerezz hatszögletű, lehetőleg gumírozott kézi súlyzókat, mert ezek a legtartósabbak és ezekkel a legkényelmesebb az edzés is (ráadásul nem gurulnak el, ha leteszed őket valahová).

 

Érdemes több szettet is vásárolni, hogy többféle gyakorlathoz is kéznél legyen egy megfelelő pár.

 

2. Kettlebell

Sokak szerint a kettlebellek, azaz a gömbsúlyzók nem számítanak alapvető sportszereknek. Tény, hogy sok kettlebell gyakorlat egy megfelelő méretű kézi súlyzóval is elvégezhető, vannak azonban olyan mozgások, amelyekhez kifejezetten egy gömbsúlyzóra lesz szükséged, ha hatékonyan szeretnéd végezni őket.

 

Lehetőleg minőségi kettlebelleket válassz, lekerekített fogantyúval.

 

3. Felhúzódzkodó rúd

Ezek a rudak nem csak a felhúzódzkodásokra jók – valójában számos gyakorlatot elvégezhetsz velük. Ha még nem mennek a felhúzások, akkor szerezz be néhány fitness szalagot is, amikkel könnyíthetsz ezeken a gyakorlatokon.

 

Habár többfélét kifejezetten úgy gyártanak, hogy ajtókba lehessen rögzíteni őket, érdemes külön helyet találni nekik edzőtermedben, ahol nincsenek útban (pl. egy fal mellett, stb.) Húzódzkodó rudat IDE kattintva tudsz rendelni. 

 

4. Gyűrűk

Akár otthoni edzőtermedbe, akár utazótáskádba szánod őket, egy pár gyűrűvel egészen új gyakorlatokra nyithatsz ajtót edzéseid során.

 

Ha gyűrűket keresel magadnak, akkor válassz egy könnyű, de egyszerűen felakasztható párt, például EZT.

 

5. Ugrókötél

Az ugrókötelezés nem csak szórakoztató, hanem nagyszerű és meglepően intenzív kardió edzés is lehet. Ezek a pofonegyszerű sportszerek még az ember koordinációját is javíthatják, ha megfelelően edzenek velük.

 

Kezdőként elég, ha egy strapabíró kötelet választasz magadnak. Ha azonban már gyakorlottabb vagy, akkor nézz szét a súlyozott (erősítő) és a drótos (a sebességet javító) opciók között.

 

6. Medicinlabda

A medicinlabdák nagyszerű plyometrikus sportszerek, amelyek ráadásul a core izmokat is segítenek megedzeni. Ezek a kellékek egyetlen házi edzőteremből sem hiányozhatnak. Akár dobálod, akár emelgeted, cipeled őket, vagy különféle hasi gyakorlatokat végzel velük, a medicinlabdáknak meglepően sok hasznát veheted.

 

Fontos, hogy puha medicinlabdát szerezz magadnak, ami valamivel egyszerűbbé teheted a dobálós/elkapós gyakorlatokat. Ha nem vagy biztos a súlyban, inkább könnyebbet válassz, mint amilyenre gondoltál, mert a medicinlabdás gyakorlatok többsége nem csak az erőkifejtésre, hanem a sebességre is összpontosít.

 

7. Plyometrikus doboz

A különféle edzéshez készített dobozok kirobbanó erőkifejtésre és gyorsaságra edzik az ember testét, de használhatók guggolásra és más, nem ugrálós gyakorlatokhoz is.

 

Egy stabil fellépő dobozt bármilyen erős anyagból elkészíthetsz magadnak, ha nem szeretnél márkásat vásárolni.

 

8. Súlyzórúd

Egy otthoni edzőterem elképzelhetetlen lenne egy jó súlyzórúd nélkül. A súlyzórudak, habár végtelenül egyszerűek, valójában sokkal hatékonyabbak lehetnek, mint az edzőtermi gépek, ugyanis a stabilizációt és a koordinációt is beleviszik a különböző gyakorlatokba.

 

Válassz egy erős, nem túl olcsó, de nem is feltétlenül rémes árú rudat. Érdemes odafigyelni az átmérőre, hogy kényelmesen elférjen kezeidben.

 

9. Súlytárcsák

A súlyzórúd persze önmagában nem kínál majd elég terhelést izmaidnak, így hát szükséged lesz hozzá néhány súlytárcsára, amikkel nehezebbé teheted. Ügyelj rá, hogy a súlyzórúd átmérőjéhez megfelelő tárcsákat vegyél!

 

10. Valami, amin zenét hallgathatsz

Minden edzés jobban megy, ha kirobbanó zenéket hallgathatsz közben! Egy nem túl drága sztereó hangrendszer tökéletesen megadja majd a tempót és a ritmust gyakorlataidhoz!

 

Végszó

A fent felsorolt kellékeket természetesen nem kell mind egyszerre beszerezni. Kezdd azokkal, amiknek eleinte a legtöbb hasznát vennéd, és szép lassan bővítgesd otthoni edzőtermed termed felszereltségét, ahogy a keret és a szükség diktálja. Habár a költségek idővel felhalmozódnak, ne felejtsd el, hogy mindent csak egyszer kell megvásárolnod, míg az edzőtermi tagságokért folyamatosan fizetned kellene.

 

Ha korábban nem edzettél edzőteremben, vagy máshol, akkor érdemes valakit meghívni magaddal az edzéseidre, aki figyel rád, és segít, ha esetleg bármi rosszul sülne el.

Ország Botja díjak