Sportszer Hírek

Hasznos tudnivalók, ha harangsúly vásárlás előtt állsz

2021.07.30 09:17

A harangsúly, másnéven kettlebell mára az egyik legnépszerűbb edzőeszközzé vált, és nem véletlenül. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük, miért érdemes neked is a harangsúly vásárlás mellett döntened, ha fejleszteni szeretnéd az állóképességed, erőnléted, méghozzá az ízületeid megterhelése nélkül!

Harangsúly vásárlás – honnan származik a kettlebell?

A harangsúly vásárlás által egy olyan eszköz birtokába kerülsz, melyhez hasonlót már az ókori görögök is használtak az olimpiákra való felkészüléshez, bár azok még kőből készültek. A türköknél is találkozni ilyesmi edzőeszközzel, de maga a kettlebell Oroszországból származik. A leginkább egy füles ágyúgolyóra hasonlító eszköz elődjét az 1800-as években parasztok és mezőgazdasági munkások használták gabonamérésre, de mivel az ezzel dolgozók ereje és állóképessége feltűnően megnövekedett, az 1900-as évek elejétől célzottan, az erőnlét növelésre is elkezdték használni a cári hadseregben. Később az orosz különleges egységek kezdték használni, és sokban köszönhetik ennek a fajta edzésnek az acélos erejüket, halálos gyorsaságukat és kimeríthetetlen állóképességüket.

 

Ha még nincs otthon kettlebell-ed azaz harangsúlyod, IDE kattintva beszerezheted ezt a nagyszerű eszközt!

 

Harangsúly vásárlás – miért olyan fantasztikus eszköz?

Ha növelni szeretnéd az erőállóképességed, a harangsúly vásárlás az egyik legjobb módja ennek. A kettlebell hatékonyságának egyik titka az alakjából adódik! Különleges tulajdonsága, hogy a súlyzórúddal ellentétben a kettlebell súlypontja nem a kézbe esik. Ballisztikus mozgásokat végzünk vele nagyrészt, így nincsenek az ízületek kitéve ütéseknek, hirtelen megterheléseknek. A másik hatalmas előnye a golyózásnak, hogy kifejezetten kötetlen, dinamikus mozgásforma! Sokkal több izmot késztet feszülésre, mozgásra, mint egy hagyományos súlyzós, vagy gépes edzés.

 

Hogyan fejleszti az erőállóképességet a harangsúly vásárlás?

De hogyan is fejleszti a harangsúly vásárlás a teljesítményedet? Nos, ennek tulajdonképpen két oldala is van. Egyfelől az izmok minél keményebb megfeszítésében rejlik az erő, de ez önmagában még lassú erő. A másik oldal az izmok ellazításának képessége, ebből származik a gyorsaság és a rugalmasság. Ez a kettő nem zárja ki egymást! A kettlebell gyakorlatok természetüknél fogva gondoskodnak arról, hogy az erő és erő-állóképesség fejlesztése a kettő megfelelő arányára épüljön fel, így optimális hátteret biztosítanak a teljesítmény-fokozáshoz. Állandó dinamikus feszítettséget kell fenntartani mert a golyó folyamatosan "ki akar törni".

 

A harangsúly vásárlás orvosok által is javasolt

A harangsúly vásárlás a szakértő orvosok szerint is nagyszerű dolog, még gerincbetegeknek is szokták javasolni, mivel a gerinc melletti hátizmokat, mély-hátizmokat fantasztikusan megerősíti, így levéve a terhet a gerincoszlopról. Továbbá, ahogyan az idő telik és beszűköl a mozgástartomány, romlik a mozgáskoordináció és olyan problémák lépnek fel, mint a csontritkulás, vagy izomvesztés, egy megfelelően összeállított és személyre szabott kettlebelles edzéssel ezek a folyamatok nagy mértékben lelassíthatóak, bizonyos esetekben akár vissza is fordíthatóak.

 

Harangsúly vásárlás – mire figyelj a használat közben?

Ha még nincsen gyakorlatod ezzel az eszközzel, akkor először egy profi edző irányítása mellett kezdd el használni, hogy biztosan jó technikát sajátíts el! Amennyiben a harangsúly vásárlás most először történik, ne a legnehezebb golyót válaszd – nőként maximum 6 kg-os, férfiként pedig maximum 12 kg-s súlyokkal indíts. A golyózás először fogyaszt, szálkásít. Nem izomtömeget, hanem izomsűrűséget, erőt, és állóképességet növel, tehát ne várj tőle hatalmas lufi izmokat, azt egy másik sportág adja meg neked! Mindig lapos talpú cipőben edz, hogy terhelhesd a sarkadat is, sérülten pedig soha ne kezdj bele az edzésbe! Támogatja és elősegíti a felkészülést, nem lassít és nem leszel tőle merev. A ballisztikus gyakorlatoknál a cél többek között a lehető legnagyobb gyorsulás, robbanékonyság elérése, az erőgyakorlatoknál pedig mindig teljes mozgástartományban használd az izmaidat, ne "pumpálj", hanem dinamikusan eddz! Ha ezeket betartod, az erőállóképességed olyan mértékben fog növekedni, hogy magad sem hiszed!

Ország Botja díjak