Sportszer Hírek

A röplabdázás 10 jótékony hatása az egészségre

2020.08.11 11:47

Köztudott tény, hogy a sport jót tesz az egészségnek. Vannak, akik futni vagy edzőterembe járnak, mások úsznak, vagy éppen a helyi focicsapat tagjai. Ezek mind olyan aktív sportok, amelyek több ízben is pozitív hatással lehetnek az ember szellemi és testi egészségére is. Érdekes mód, a röplabdáról meglepően ritkán hallunk, ha a sportokról van szó, pedig ezt is a legegészségesebb fizikai tevékenységek közé sorolhatjuk.

A következőkben 10 jó okot adunk erre – lássuk a röplabdázást jótékony hatásait az egészségre! Ezekért, és mert a röplabdázás egy szuper szórakozás és egyben versenyszellemű csapatsport, mindenképp érdemes elgondolkodnod az edzések bevezetésén.

 

Akár hivatalosan, edzővel, akár csak a strandon. A gyakorláshoz érdemes beszerezni egy röplabdát, amelyet ITT találsz meg - de sportszer webáruházunkban akár komplett röpi pályát is találsz! 

 

Most pedig nézzük, miért éri meg rendszeresen röpizni!

 

1. Segít a kalóriák és a zsír eltüntetésében

A röplabda egy rendkívül mozgalmas sport, amiből logikusan következik, hogy segít a kalóriákat és zsírt égetni – nagyszerű mindenkinek, akik szeretnének megszabadulni a feleslegtől!

 

A Harvard Medical School jelentése szerint egy átlagos személy 90-133 kalóriától szabadulhat meg egy félórás nem versenyszerű, nem vízparti jellegű röplabdaverseny során (az adott személy súlyától függően).

 

Egy versenyszerű fél órás meccs 120-178 kalóriától szabadíthat meg. Ha azonban vízparton, homokban űzik, akkor az egyenetlen talajnak köszönhetően akár 480 kalóriát is le lehet dolgozni a röplabdával.

 

2. Segít az alakformálásban

A röplabdázás során végzett testmozgás erősíti a felsőtestet, a karokat és a vállakat is, de nem hanyagolja el az alsótestet sem. Ha mindez nem lenne elég, a röplabdázás a szív- és érrendszert és a légutakat is erősíti.

 

3. Serkenti az anyagcserét

Mint sok más sport, úgy a röplabdázás is fokozza a szervezet energiaszintjét, és segít hatékonyabban végezni más fizikai tevékenységeket is.

 

4. Javítja a szem-kéz koordinációt

A röplabdában nagyon fontos a szem-kéz koordináció. Szerváláskor például követned kell a labdát a szemeiddel, és a megfelelő magasságban és helyen kell megütnöd azt. Védekezéskor szintén folyamatosan szem előtt kell tartanod a labdát, és fel kell készülnöd rá, hogy hogyan fogadod majd. Az edzések és meccsek során idővel javulni fog ez a koordináció, amit az élet többi területén is hasznosnak találsz majd, nem csak a sportokban!

 

5. Javítja a koordinációt, a mozgékonyságot, a sebességet és az egyensúlyérzéket is

Mivel egy nagyon aktív sport, amiben nincs lazsálás, a röplabdázás folyamatosan igénybe veszi a játékosok technikai és fizikai képességeit. A szerválás, a passzolás, a védések és az egyéb technikák mind rugalmasságot, jó egyensúlyt, erős izmokat és persze sebességet követelnek meg, amelyek idővel mind javulnak majd a gyakorlások során.

 

6. Erősíti a szív egészségét

A pulzus felpumpálásával tested több vért keringet majd, ami segít a tápanyagoknak, hogy eljussanak szerveidhez. Mindez összességében javítja az szervezet egészségét.

 

7. Erősíti az izmokat

A röplabdázáshoz erős mellkasra és központi (core) izmokra van szükség. Amikor a játékosok passzolnak, akkor guggoláshoz hasonló mozdulatot végeznek, ami erős lábakat igényel a megfelelő erőkifejtéshez. Amikor egy játékos labdát készül fogadni, akkor mind a lábait, mind pedig a karjait fel kell készülnie a következő mozdulatokra. Az eredményes játékhoz, illetve a sérülések elkerüléséhez izmokra lesz szükséged a röplabdában!

 

8. Javítja az aerobik teljesítményt

A Wellsource aerobik mérföldtáblázata szerint 20 percnyi könnyed, de aktív röplabdázás alatt annyi energiát használsz el, mint egy mérföldnyi, azaz nagyjából 1,6 kilométernyi kocogás során. Ugyan ennyi energiát hasznosíthatsz, ha 12 percig intenzíven, versenyszerűen röplabdázol.

 

9. Javítja az interperszonális készségeket

A röplabda egy igazi csapatjáték, ami folyamatos együttműködést követel meg. Egy 2008 júniusában, csapatjátékokban rendszeresen részt vevő férfikkal végzett kutatás során kiderült, hogy a csapattagokban jobb kapcsolatteremtési készségek alakulnak ki, mint azok a férfiak, akik ritkábban vesznek részt csapatjátékokban. A csapatvezetésben illetve az együttműködésben szerzett tapasztalatok fontos leckéket tanítanak, amelyeket az élte más területein is hasznosíthatunk. Egy csapat tagjaként továbbá sok jó barátot is szerezhet az ember.

 

10. Javítja a közérzetet és a siker iránti vágyat

A röplabdázás jó kedvre deríthet, csökkentheti a stresszt és büszkeségérzetet ad, ha jól teljesítesz benne, mint csapattag, illetve mint sportoló. Mindez az önbizalmadat és az önbecsülésedet is erősíti, és elégedettebb leszel a testeddel illetve összességében az életeddel is. A röplabdával való részvétel motivációként hathat és sikerélményt nyújthat. A csapattagok arra ösztönzik egymást, hogy mindenki a legtöbbet hozza ki önmagából.

Ország Botja díjak